Pannkakstjejen

Idag har regnet smattrat gott mot rutorna. Och jag, momo och Eira har varit ute och köpt nya gummistövlar och ett regnställ, inför dagis starten i morgon. Eira ville så klart prova sina nya saker, så när vi skulle ge oss ut för att hämta hem pappa, så fick det bli dom nya stövlarna och regnjackan. Och så klart skulle hon ha på sig "rödluvan" som hon säger. Så söt var hon när hon glatt plaskade och hoppade i vattenpölarna utanför. En annan kände sig lite smått som en dränkt katt, gummistövlar hade jag visst, men inget paraply eller annat skoj. Men jag gillar ändå regn. Är en av dom där som längtar till hösten.

Visst jag älskar sommaren, och den här har varit fantastisk, men det är något visst med att ta på sig en gosig kofta, ett par kängor, och bege sig på en frisk härlig promenad med en chailatte i handen. Sen är det ju något annat som får mig att längta också. En liten bebis så klart! "Lilla Lo" ( som vi kallar den, ja eller "Minimong" som en följetong på Eiras smeknamn i magen "Mingemong" ) Beräknas ankomma den 15 Oktober. Lagom tills mamma vill ställa till med Halloween kalas! För det måste man ha! Då skall här bakas å fejjas må ni tro.

På tal om bakning, så stod det Pannkakor på menyn till lunch i det Friberg/Hembergska hemmet idag. Eira tycker det är så roligt att vara med och "baka", och hon ville absolut röra själv! Här fick inga mammor vara med inte! Jag fick hålla mig till att göra Smör hjärtan i stekpannan och vända på pannkakorna. Dom få gångerna som jag faktiskt var tvungen att röra runt i smeten lite, fick Eira ett "litet" utbrott och låg på golvet och skrek. Men som tur är, går det över på någon halvminut. Och hon kan återgå till sitt glada sätt igen. Vår lilla Gremlin..Ja! jag vet vad hon har fått det infrån! ;D







Nu skall jag lägga mig i ett härligt skummbad, och ladda lite mentalt för dagis starten i morgon!

Kommentarer
Postat av: mormor pia

Älskade duktiga Eiragumman...<3

2010-08-13 @ 23:03:47
URL: http://forthekix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0