Jul ledigt

Som ni kanske har märkt, om ni har varit inne på bloggen här under julhelgen, så har jag tagit lite ledigt från allt vad blogg och uppdatering heter.
Dagarna och kvällarna har spenderats precis som dom ska i juletid. Med familjen.
Men nu är det tydligen en vanlig måndag igen, och även om vi skall iväg på lite släktmiddag om ett tag, så ville jag slinka in med en liten uppdatering och lite bilder från helgens firande.
Enligt tradition så var jag sjuk på julafton, 39 graders feber, bihåleinflammation och någon form av stämbandskatarr, inte för att det hindrar mig från att tjöta, men det var ju lite svårare för folk att höra vad tusan det var jag försökte kraxa fram. Tor kände väl sig lite utanför min tradition, så han passade på att också bli lite dålig framåt kvällen, sorry ma, pa och systeryster för att vi var sånt tråkigt sällskap =( Men Eira var iallafall en glädjespridare och stämningshöjare till max. Hon var helt lyrisk över alla paket, och hon mottog tomten med ett stort leende på läpparna.
(Till skillnad från förra julen, då var hon livrädd för denna skäggiga främling, som helt utan skrupler bara stövlade rakt in hos mormor och morfar)
Det skall väl höra till historien att Farfar Mats minsann är en sjujäkla bra tomte, så jag är inte så förvånad över att det lyckades denna gången.
Lilla Lóa fick firat sin första jul också, med fina paket och mys framför Kalle. Men inte lika uppjagad och ivrig som systeryster, utan hon tog det hela med ro, och sov sig igenom det mesta av julandet. Hon är en smart kaka hon!
På morgonen hade tomten gömt ett paket i Eiras koja.
Lóa sötnosen i sin nya pyjamas
Eira med kusin Ida och den magiska Kitty spegeln hon fick på morgonen
Lóa låg så nöjd i sin barnstol
Eira tittar efter tomten
..som hade solglasögonen på
3/4 av familjen
Eira sjöng "blinka lilla stjärna" väldigt fint undertiden hon hade ett tomtebloss i handen
Sen åkte vi hem och fortsatte firandet hos mormor och morfar
En Nolita jacka, en askungeklänning och en "Ior" tomteluva var några saker som låg i paketen
Väldigt nöjd och glad på Juldagsmorgon satt det en liten prinsessa i sängen, och tittade på Tingeling på sin nya Disney DVD spelare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0