Lillan har varit då dålig..

Det började redan förra veckan, med lite feber och hosta. Men efter att det gav med sig, trodde vi liksom att det skulle räcka där. Tills hon pang bom i söndags blev sjuk igen. Ordentligt! 40 graders feber och en hosta som skulle få en 74 åring med kol att blekna i jämförelse. Sedan har det hållit i sig. Hon har gått i fem dagar med feber, hosta och en snorig näsa. Stackars liten!

Som tur är, så är hon väldigt tapper, trots att hon är sjuk. Hon har visserligen ätit dåligt, men annars har det varit ganska mycket full rulle. Att hon är sjuk, har man mest kunnat avgöra på dom 2,5 timmars sovstunderna, hon har haft mitt på dagarna.

Och så nu, när febern äntligen är borta, och Eira börjar tillfriskna, då blir mamma sjuk istället. Och inte är jag tapper inte! Jag vill genast bädda ner mig i soffan, se på en film med täcket upp till hakan, och få isglass och saft serverat till mig.
(Precis så, som man tycker att man vill ta hand om sin lilla sjuka tjej när hon är dålig. Min första tanke var, att hon skulle få isglass och en ny bok, för att göra henne lite glad igen. Det vet man ju själv att det var bra medicin när man var liten och sjuk.)

Men så nu då, ca 20 år senare. Tor är iväg i Kalmar för en spelning, och jag får helt enkelt bara göra vad mammor gör när dom är sjuka. Suck it up, och försöka ta hand om Eira i stället. Eller så får hon helt enkelt ta hand om mig. Med hennes klappar, kramar, pussar och gos blir jag nog frisk på nolltid!



När man är sjuk, får man faktiskt kolla på Teletubbies hur mycket man vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0