Törnrosa sov i..vad..45 minuter??

Lev er in i scenariot. Du är prinsessa på 1300-talet. Du har precis blivit räddad av Drömprinsen, från en 100 år lång nap. Ni blir så klart tok kära, gifter er och..."lever lyckliga i alla era dagar". Men vad händer sen då?

Ja, med tanke på bristande preventivmedel, så gissar jag på att det dimper ner åtminstone 5-6 kids. Vaknätter, amning och allt vad det innebär att ha barn. Kanske får Sessan sova, om hon har tur, 4-5 timmar på en natt. Givetvis med massor av avbrott.
Men, liksom. Har man en gång fått en sovstund på 100 år, hur förhåller man sig då till avbruten sömn? Behöver hon vila i sisådär 10 år åt gången? eller har hennes lite väl långa skönhetssömn gjort henne till värsta supermorsan, som klarar av att vara vaken utan problem?
Ja, det kan man ju undra.
Själv kan jag inte låta bli att avundas denna fiktiva kunglighet hennes vila..ja, lite...
På tal om prinsessor. Igår hörde jag Eira leka för fullt inne på sitt rum, och jag frågade vad hon gjorde. Sover med prinsessan svarade hon då. ( Prinsessan på Ärten ) Checka kudden och täcket hon har lagt på sig själv. Damn it, vad hon är rolig!

Kommentarer
Postat av: mormor Pia

Hon e ju helt underbar...hahahaha lilla prinsessan på ärten!

2010-11-06 @ 17:47:28
URL: http://forthekix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0