I drömmarnas trädgård..

Njäe, nu syftar jag faktiskt inte på Makka Pakka och hans gäng. Ville mest bara ha en lite gullig titel på mitt blogginlägg. Nu har Lilla Lo´s vagga kommit upp, och redan efter ( ja vad kan det ha varit ) 10 minuter hoppade katt nummer tre (det är Mika) ner och lade sig till rätta i denna himmelska vagga.

Jag har lovat mig själv att jag skall försöka låta Lo sova i vaggan betydligt mer än vad jag lät Eira göra det. Det var liksom två timmar första natten hemma från BB, sedan när hon vaknade första gången på natten, så åkte hon ner i sängen jämte mig istället. Och där låg hon sen, i 6 månader. Tills det blev dags att byta till spjälsäng....

Ja, ni förstår ju själva att vaggan måste få bli använd ordentligt någongång! Kanske blir det lite lättare med barn nummer två?



Så här fint blev det! Den är så himla vacker den där vaggan, kanske behåller den uppe för prydnad aka kattsäng efter att Lo flyttat ur den?



I och med att vaggan flyttades in, så fick Eira in spjälsängen på sitt rum. Det blev väldigt mysigt tycker jag, fast sova där, det gör hon INTE, Nej nej. Hon vill ju så klart ligga inne och gossa mellan mamma och pappa. Och nu känns det lite försent inpå, att börja vänja henne vid att sova i sitt egna rum. Det kommer ju bli som att vi "kastar ut" henne. Som svar på mormors fråga så sa hon faktiskt också: Bebis ligga vagga, Ejja ligga sängen. Så det klart att hon kommer få göra, så länge det funkar så.

Så får inflyttningen på rummet bli en helt ny spännande grej lite längre fram tror jag.


Kommentarer
Postat av: Clara

Måste säga att du har en ljuvlig blogg med underbar text och fina bilder.



Kan du inte visa lite mer bilder från lilla Eiras rum? Behöver lite idéer till min lillas rum.



Må så gott!

Clara

2010-09-29 @ 11:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0