En magisk Jul

Iblnad när man läser olika intervjuer i tidningar osv, så brukar ofta frågan, så här års, ställas om vad som enligt dig (läs den som blir intervjuad) är det bästa med julen. Det är en fråga jag har funderat lite på till och från. Och jag har äntligen kommmit på vad jag hade gett för svar!

Det bästa med julen enligt mig: Det är allt som sker innan själva julafton. Alltså uppladdningen. Första advent, när man pyntar hemma, sätter upp stjärnor, stakar och fixar adventskalendrar osv, går på julmarknaden, dricker den första glöggen, bakar pepparkakor, lussekatter osv. Och något mer som kryddar och gör julen sådär extra härlig, och är ett obligatoriskt MÅSTE, det är ju jul på Liseberg! I år hann vi även med julmarknaden på Tjolöholm. Där vi värmde våra frusna fingrar med en påse varma Churros, träffade Tomten och fick våran längtan efter "Oh helga natt" stillad för en stund.

Men inget slår ändå julen på Liseberg. Vi hade en helt magisk måndag, och jag vet en liten tjej som gick bananas på sagoslott,kaniner,kaffekoppar,karuseller och polkagrisar. Den andra lilla lill tjejen fick åka karusell och farfarsbilar för första gången, och gjorde så med ett belåtet lugn, där hon satt och åkte sakta upp och ner på den snurrande hästen.

Ja, visst, det är julafton kvar också ja! Men jag har redan haft mitt bästa! Nu är resten bara bonus!





Kommentarer
Postat av: Jen

Underbara bilder!! Du är så himla duktig <3

2011-12-21 @ 23:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0