Sommar sommar sommar!

Vilken härligt somrig dag det har varit idag. Här nere i Frösakull tar vi det lugnt och bara njuter av dagarna. Hela familjen utan jag och Lóa ( som sov) gick en långpromenad på förmiddagen och köpte hemmagjord italiensk glass i en gårdsbutik, medan jag tog vara på min egentid och satt i solen och läste "mama". När Lóa vaknade så lade vi oss i hängmattan hon och jag, och sjöng somriga sånger och gosade en stund. Sedan kom resten av familjen hem, och poolen fylldes med vatten, och barnen badade.
Sedan har vi njutit av en god grillad middag med rosévin, och spenderat eftermiddagen i solen ute i trädgården med varsin gin and tonic i handen. Där emellan slank det ner lite tårta, för att fira Fredrik som har namnsdag idag. Och lite sång och gitarrspel.  Båda flickorna somnade när klockan slog sju och nu blir det snart kantarellmackor av egenplockade kantareller som finns här på tomten. Värsta idyllen eller hur? Sa jag förresten att man kan se havet från verandan? Skall nog njuta av solnedgången med en öl kanske och en älskling som sjunger serenader här bredvid.
(Här skulle det varit ungefär åtta härliga sommarbilder från dagen, men eftersom den här uppkopplingen som tidigare nämts inte är den bästa, så blir det inga alls!! Men jag lägger upp dom när vi har kommit hem igen, där hastigheten på bredbandet är något bättre! )

Kommentarer
Postat av: Fia

Här är det mera höst än sommar =( Du kan ju skicka lite sol och värme till Linköping =)

2011-07-18 @ 22:48:40
URL: http://www.sofsan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0