En snöig dag med Thea och Hanna

Idag har mysnivån varit hög. Jag och mina små töser packade in oss i bilen för att åka ut till Onsala och träffa våra vänner Hanna och Thea, som vanligtvis håller till i Brisbane Australien, men som nu har varit i Sverige på besök.

För några år sedan, närmare bestämt efter studenten flydde jag landet för en resa tillsammans med Hanna. Hon skulle börja plugga i Surfers Paradise Australien, och jag skulle mest bara ut på äventyr. Våran resa började i Thailand, vidare till Singapore och slutligen Australien. Vi blev som systrar under den tid vi spenderade tillsammans utomlands. Trots att vi hade lägenhet med två sovrum delade vi ändå säng, vi var oskiljaktiga och kunde så klart bråka som bara två systrar kan. En helt underbar upplevelse, och det var väldigt jobbigt när det var dags för mig att lämna Hanna. Hon har sedan dess alltså bott kvar, och vi träffas ju bara när hon är hemma.

Men, det häftigaste i det här, är att min lilla Lóa och hennes lilla Thea föddes med bara tre dagars mellanrum men på två helt olika kontinenter! Och nu fick dom träffas för första gången. Tycke uppstod verkligen, och även Eira hade roligt med dom små ettåringarna idag.

Vi drack varm choklad, försökte prata ikapp den tid vi inte har setts på, gick en härlig promenad i snön som började falla, och lekte på lekplatsen, fotade våra små tjejer och fikade, innan det var dags för oss att återigen skiljas.

Tills nästa gång vi ses, min High teck Hanna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0