Tjuvlyssnat

 
Hela lilla familjen är hos svärföräldrarna nere i Frösakull. Kusinen Ida fick stanna med oss här och leka med Eira. 
 
Det har byggts kojor, lekts affär, målats runt 100 teckningar och annat bus. Igår kväll skulle dom få sova ihop också. Mycket fnitter och inte så mycket sömn. Och efter att jag hade varit uppe och sagt till dom för tredje gången, så kunde jag inte låta bli att stanna kvar lite i dörröppningen och höra vad det viskades om. 
 
Ida berättade spökhistorier och en sann berättelse om en pojke som trillat över ett räcke på ett köpcenter. Pojken fick låtsasfötter men överlevde mirakulöst. Så hennes uppmaning till Eira var att alltid hålla mamma eller pappa i handen när hon åker rulltrappa. Varpå Eira svarar. -mmmm annars får jag låtsasfötter.
 
Något annat dom pratade om var det läskigaste djuret dom hade sett. Eiras var en häxa. 
 
Men det som fick tårarna att spruta och en smygande mamma att bryta fullständigt ihop. Det var när Ida frågade vilket som var det finaste djuret Eira hade sett som var vilt. För att citera: "alltså inga hundar, katter eller kaniner eller så" och Eira svarar utan tvekan: - jag såg en älg en gång, den hade så snygga ögon och en fin hals med massa blommor runt om. Ida svarar - Det har jag i och för sig väldigt svårt att tro på. 
 
Slam dunk! Mamma som bryter ihop. Ridå. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0