Eiras dop!

Den 6/12 döptes min lilla docka. Och eftersom jag älskar att pyssla och ibland blir lite överambitiös bestämde jag mig för att göra allting själv. Det började med att jag gjorde egna inbjudningskort. Detta var väldigt roligt, aldrig testat på det innan, men köpte olika stämplar och lite färg, sen satt jag hemma och knåpade. Resultatet blev riktigt bra! Jag förseglade sedan alla kuverten med en rosa stämpel i form av en  prinsess krona. 



Till dukningen hade jag bestämt mig för att göra små "tack för att du kom" presenter på allas platser, så jag köpte små jordgubbsgodisar och skummnappar som jag slog in i cellofanpapper. Sedan knöt jag en rosett runt med ett kort på,(samma som på inbjudningarna) och på baksidan stod det,tack för att du kom på mitt dop. Sedan lade jag på allas servetter en liten rulle med rosett runt,där det stod lite fakta om Eiras tre namn och varför vi valt att döpa henne till detta. Jag hade dukat långbord med vita linnedukar och små skålar med rosa rosor i,samt två silverfat med två stora rosa block ljus.  Det bjöds på morotssoppa, kräftsoppa och keso kakor,som dom nyblivna mor och farföräldrarna så snällt ställde upp och gjorde. Själv bakade jag maränger och cupcakes med kanderade rosenblad. Allting blev väldigt lyckat och jag är helnöjd med resultatet! Så himla roligt att göra saker själv! Funderar dock lite på hur det kommer bli med nästa barn. Hoppas verkligen att jag orkar vara lika kreativ då,så det inte slutar med att den stackars bebisen bara får namngivningsparty och halvfabrikat på mottagningen. 

Själva dopet var väldigt fint, är inte direkt ett fan av kyrkan,men i juletider och i dopsammanhang tycker jag ändå att det har en viss charm. Lilla Eiras söta farbror ställde upp på att spela Coldplays Yellow, och hennes gudfar läste dikten Ett gudbarn. Till min stora glädje fick vi även välja ut psalmer, så jag valde När du ser en droppe glittra, tycker det är en väldigt vacker psalm. Eira var duktig,hon blev lite ledsen när prästen skvätte vatten på henne, men annars skötte hon sig bra! Så roligt att vara med om sitt första barns dop. Känns ju lite speciellt! <3 KIX

Kommentarer
Postat av: Therese - Eira min ögonsten

Vad kul! :)

Eira är ett så fint namn! Hur och varför valde ni det? :)



Eran Eira är också otroligt söt! :)

2008-12-18 @ 23:14:26
URL: http://eiraheidemo.blogg.se/
Postat av: Gudfader Johan

Gudfader undrar om det finns fler sådana dopbilder att få ta del av? Kram och gott nytt år !!!

2009-01-02 @ 00:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0