Lampan och vattkoppan..

jag kapar någons bredband för att skriva det här. men jag bara måste. Min lilla älskling har fått vattkoppor!!! Det smittade tydligen rätt ordentligt. Hennes lilla kusin Elsa hade det över påskhelgen. Och eftersom vi var i Frösakull allihopa då, så var det ju rätt givet att Eira skulle få det. 

Så nu är hon helt prickig och har koppor överallt! Men hon är vid gott mod, och verkar inte ha några större besvär. Jag upptäckte prickarna sent i fredagskväll, när hon, jag och syster yster var hemma hos Linneá i Särö för ett sova över kalas. I går morse var det ett faktum. 
Jag hoppas verkligen inte att vi råkat smitta ner någon annan med dessa vätskefyllda bovar! Men sannolikheten är nog tyvärr ganska stor!

Andra saker som hänt sedan sist. Eira har hittat lampan, ja, i taket alltså. Frågar man henne vart lampan är, så tittar hon upp på den och pekar lite försynt. Hon är för söt hon! 

Nu måste jag nog avsluta mina olagligheter och lämna den stackars satens bredband. Tills nästa gång det krisar.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0