Marshmallows och pulka..

Idag är jag lite piggare och redo att blogga mer ordentligt. Ja, vi har fått snö!! Snö, snö snö!! Kunde ju inte bli bättre så här inför jul! Så igår gick vi ner till Kungsmässan vid öppning, åt en god frukost på Espresso House, shoppade en vinterjacka till Tor och en pulka till Eira. Sedan gick vi ut och mötte upp Jennie, Linus och Morris, för lite pulkaåkning. Både vi och barnen hade riktigt kul ute i snön. Det är så härligt med vinter när det blir pulkaväder. Och man får en helt annan mys känsla i kroppen. Man vill liksom bara göra varm choklad och kura inne, lyssna på härlig julmusik och äta julgodis. Och det var precis vad vi gjorde igår. Minus den varma chokladen. Den sparade vi till idag i stället. Det blev en termos med choklad och två muggar med marshmallows, som vi drack lite frusna ute i pulkabacken. Riktigt familjemys!

Så efter två dagar med julbak, pulkaåkning och varm choklad, så är det i morgon dags att försöka stressa igenom lite julklappar inne i Göteborg, och sedan håller jag tummarna på att det blir en eftermiddag inne på Liseberg. Och efter det är det Tomtedags!! Och jag vågar nästan säga redan nu, att den här Julen kommer slå den förra med hästlängder. Jag skall inte Jinxa det, men jag tror inte jag kommer blir magsjuk i år i alla fall! Och jag lovar att jag inte skall själa gröt! (trots att det var helt omedveten stöld förra året..men ändå. )




Kommentarer
Postat av: Placebohoe

Gott med marshmallows :D

2009-12-22 @ 21:15:00
URL: http://placebohoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0