I ett rosa virrevarr..

Eira, jag och mamma har varit ute på en liten shopping runda idag. Som sagt så växer ju Lillan så det knakar, så det var dags att uppdatera garderoben med lite nya outfits. Det passar ju då väldigt bra att den underbara butiken Pilutta nere i stan har lite rea. Så dit styrde vi kosan. Att komma in i den butiken är lite som när Piff och Puff strosar runt i Musses gran på Julafton Det finns så mycket att titta på, överallt både högt och lågt. Och självklart vill man ju bara handla precis allt i hela affären. Det gäller att lägga band på sig själv och bara köpa sånt som verkligen är nödvändigt, och det gjorde faktiskt vi. När vi klev in genom dörren möttes vi av ett välbekant ansikte, nämligen min svägerska Marie. Hon kan lättast beskrivas som en frilansande manpower/poolia tjej som har sitt eget företag men som gärna dyker upp och gästspelar i lite olika butiker runt om i Kungsbacka. Hon jobbade faktiskt extra för mig innan. Hon är en riktigt bra säljare. Nog för att jag kammat hem rätt mycket i butiken utan hennes hjälp, men hon är duktig. 

När vi stod där och tisslade och jag lite käckt svarade på frågan om vilken storlek Eira har nuförtiden, hörde jag kunden i kassan titta åt vårat håll och lite stroppigt reagera på Lillans vikt och säga att det vägde minsann hennes son nu, och han var 7 månader. jaja, det skiljer två månader men jag är glad att ungen äter! So what? Hon fick i alla fall massor med söta kläder, och det blev bland annat den söta dräkten med dom karaktäristiska vantarna från Molo. Eira kommer vara döläcker i den. 

Kommentarer
Postat av: Hertiginnan Anne von Porat

söt dotter du har



Ja jag är medial och har gått medial utvecklingskurs hos Maria Therese Agerhill Bhoman som är diplomerad av Terry Evans. Jag har gått hos henne i mer än ett år.



Vad har du gått för utbildningar och hur har du kommit på att du är medial?

2009-01-19 @ 17:59:43
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: Jennie

Vad fin hon kommer bli i sina nya kläder. Pilutta är ju livsfarligt;-).

2009-01-20 @ 11:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0