Kusse och bebis..

har idag varit på besök hos mig och en vild Eira..Det blir så lustigt när det kommer in en 2 månaders bebis, då blir Eira helt plötsligt jätte stor och busig och vild. Tror hon väckte lilla Bella i alla fall tre gånger..hihi..men det får man när man själv är liten..Busfrö

Det var mycket vi hade att prata om kan jag säga! Vi har inte träffats på ett par år, och det var verkligen super mysigt att få ses! Jag började feja redan i morse, med städning och bak inför deras besök. det blev tillslut en super god pasta med ugnsvarmt bröd och nybakade hallongrottor. Tror det var uppskattat!

Hallongrottor för övrigt, väldigt lätta att göra och super goda!!



Tack Pia för receptet!

Hallongrottor (ca 25-30 st)

4 dl vetemjöl
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
200 g smör/margarin

Fyllning
1 dl hallonsylt

Gör så här:

Sätt ugnen på 175° c.

Blanda alla ingredienser i en matberedare alt bakbord.

Rulla till längder, skär i bitar och forma sedan till bollar. Lägg i smårbrödsformar av papper på en plåt.

Tryck en grop i varje bit och fyll med hallonsylt.

Grädda mitt i ugnen i ca 15 minuter.

Klart!

Kommentarer
Postat av: Vivvi

Min middag blir exotisk kyckling. Recept finns på min blogg.

gottochenkelt.blogg.se

2009-07-10 @ 21:15:53
URL: http://gottochenkelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0