Morris 1 årskalas!

Idag har vi varit  och firat lille Morris, som fyller ett år i morgon. Det blev massor av plask i poolen och bus. Eira var helt facinerad av ballongerna som hängde fint utplacerade på altanen, och ville givetvis ha en egen att leka med. Så det fick bli dagens muta för att få i henne i alla fall lite mellanmål i allt ståhej! Klart man inte vill äta, när det finns massa kompisar att busa med! Det var roligt att få träffa Jennie igen, känns som evigheter sedan, nu när hon har börjat jobba. Men jag hoppas att det inte dröjer länge tills vi ses igen.


Morris visar stolt upp sin fina pool.


Eira och Ella visade redan upp dagis fasoner och satt i poolen och drog i samma leksaker, där finns det vilja kan jag lova! Hos båda två. Det kommer bli tuffa tjejer det där!

 Efter badet upptäckte jag en liten prick på Eiras hals, och visst var det vad jag med en gång antog!! En liten fästing!! som sugit sig fast i min lilla bebis!!! Jag kämpade lite med att få loss den, men det var lönlöst, som tur var kom Jennies goa mamma till undsättning och gjorde en mannöver med en pincett som fick den lille rackarn att släppa taget. Det var en my liten sak, men ack lika jäklig!! Usch! så nu har Snuttan varit med om det också, snacka om att det är viktigt att kolla igenom dom varje dag! Så nu kan vi bocka av det från listan på saker som hänt i veckan, check!

Det var inte bara Morris som fick presenter på sitt kalas, även alla barnen fick varsit paket samt en egen personlig lapp där det stod Eira-tack för att du kom på mitt kalas. Lite som jag gjorde på Eiras dop, så det var igen dum idé, dom äter ju ändå inget godis nu, så det kanske man skall anamma till Eiras kalas. Det är inte långt kvar nu, shit vad tiden har gått fort!


Eira öppnar sitt paket, som var en liten hink med spadar och roligt i.




Kommentarer
Postat av: Jennie

Jätteroligt att träffa dig med vännen! Får verkligen ses snart igen. Men vi får ju mycket tid ihop till hösten igen när jag har slutat jobba.



Morris tackar så mycket för de fina bilarna och väskan. Han hade en superdag, var helt slut när alla barn gått hem:-).



Kram kram

2009-07-01 @ 21:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0