Torsdag 9 juli

Min älskade syster fyller år. Idag lämnar hon ungdomens naiva år, och går oficiellt in i vuxenvärlden. Hon fyller 30! Det är stort! När hon fyllde 25 tyckte jag att det var värt att fira med en ordentlig present, så då fick hon en resa tillsammans med mig till Malaysia, Boreo och Bali. Vi var borta en månad och hade the best time. Som bara vi kan ha!

Vi sicksackade oss fram i Borneos djunglar, klappade Orangutanger, Besteg en vulkan på Bali, Åkte Berg och dalbana inne i Kuala Lumpurs största köpcentrum, simmade bland krill mitt i natten till tonerna av Pure Shores, såg havssköldpaddor, hajar och ormar(!), åt cheesecake på Starbucks, åkte upp i Petrona Towers och åkte 8 timmar på en skumpig buss ner till en sjörövarstad där turister hellst inte skulle lämna fordonen, vi skattade, bråkade, dansade, shoppade och hade så roligt!

Jag vet att jag sa till Linda när vi satt där på bussen, på hårda träsäten påväg till den farliga sjörövarstaden, när hon var som mest  missmodig, och vi precis hade blivit stoppade av hårt beväpnade poliser, att det är det här vi kommer att minnas och skratta åt i framtiden. Och tro mig när jag säger att vi minns och skrattar åt det! Sis, jag hoppas att denna födelsedagen också bjuder på saker du kommer minnas och skratta åt! Älskar dig!!




Kommentarer
Postat av: Vivvi

Testa gärna min superenkla cheesecake. Den är nästan som glass.

gottochenkelt.blogg.se

2009-07-09 @ 22:59:23
URL: http://gottochenkelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0