Veckan..

Vilken härlig vecka vi har haft nere i Halmstad och Frösakull för att vara lite mer exakt. Det har varit en vecka full med sol, god mat, promenader, (ett) kvällsbad och trevligt sällskap. Hela Hembergs familjen var samlad för traditionsenligt firande. Och fira det gjordes det. Med dans kring midsommarstången och nubbar, sång och femkamp. 
Fick för mig att smaka på både sillen och laxen, jösses, vet inte vad som flög i mig. Är man vegetarian sedan ca 10 år tillbaka så är inte det ett beslut man tar i brådrasket. Men jag antar att jag ville veta vad allt "fuzz" handlade om. Och tro mig när jag säger att det inte kommer slinka ner fler sillar eller laxar i min mage. 

Nubbe blev det också, eller ja, i alla fall en liten mun, i samma sekund som jag fick in spriten i munnen kom jag ihåg varför jag inte dricker sprit längre. Uuuusch.. Håller mig till goda rödvin och öl i stället. Nu är vi tillbaka i verkligheten igen, hemma i lägenheten med våra katter, som hade gått lite halvt bananas medan vi var borta. 
 
När vi kom innanför dörren uppenbarade sig ett litet paket på köksbordet, och jämte det en hink, full med spadar och leksaker. På paketet satt en lapp där det stod: Grattis Eira Alice Linnéa på namnsdagen, från mormor. 
En jättefin klänning och ett par ursöta byxor från Me too låg i paketet. Tänk vilken mysig överraskning. Här är det mormor som har passat katter och vattnat blommor, så är det hon som gått och köpt paket! Men det klart, det var ju till Ärtan.

Men min älskade mamma förtjänar allt något hon också för allt hon gör för oss! så jag skall hitta något fint!

Nu vill jag ut i sommarvärmen! så jag hoppas resten av familjen behagar att vakna från sin morgon nap snart..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0