ingen rast ingen ro..

Idag har det varit tvätt och städdag för oss här hemma. Satte på första maskinen halv åtta i morse, och runt fyra var allt klart! Puh! Det har blivit röjt på balkongen, städat i skåp och lådor mm. Det är så skönt när det är färdigt. När man kan luta sig tillbaka i soffan och känna doften av ny städat. Tror att alla känner igen den känslan.

Eira har suttit med nere i tvättstugan på sitt lilla täcke och lekt och tittat på när tvättmaskinen snurrade runt runt. Hon fick sitta på en tron av tvätt i tvättpåsen en stund också, det gillade hon väldigt mycket. Det är så roligt nu när hon sitter, hon kan liksom sitta och leka och prata med sina leksaker i godan ro en ganska bra stund. Eller som Tor säger, hon sitter och säger trollformler. Sötnosen. Sen säger hon väldigt mycket mama ma och dada da. 

Nu i eftermiddag var vi iväg en sväng på Coop och handlade, jag passade på att skaffa oss ett Coop med mera kort. Vi har tänkt skaffa det länge, och idag fick man två dvd filmer om man tecknade ett, så jag passade på. Dom två kvinnorna som hjälpte mig tyckte dock att jag var så trevlig och glad, så jag fick inte två utan tre filmer. Så kan det gå när man alltid är glad och trevlig mot människor! Hursomhelst, Eira tyckte att dom filmerna var väldigt spännande och satt och lekte och pratade för fullt med dom, medan jag handlade och Tor eeh,,jonglerade med pesto och tappade en glasburk över hela gången mitt inne på Coop. Ja, men det klart att man skrattar åt sånt. Jag har alltid undrat över just det, måste man betala om man har sönder något i en mataffär? Svaret på Coop är i alla fall Nej. 

Nu är det dags för final i Let´s Dance och mys i soffan med en B&J´s. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0