Tragiskt underbart!

Igår hade jag en lite sämre dag än vanligt. Jag kände mig inte helt frisk och kunde inte äta något annat än vattenmelon och banan. Det är gott, men man klarar sig inte flera dagar på det. Speciellt inte när man är som jag, och vägrar vara "sjuk" mer än nödvändigt. Eftersom Eira verkade frisk, så tog ändå vi på oss och gick ut i det fina men kalla vårvädret som var igår. Vi var så klart nere på Pilutta, då jag var på jakt efter en fin klänning som Eira skall ha till påsk. 

När jag krånglat mig in genom dörren, och pratat med Ulrika en stund, blev jag positivt överraskad när Johanna, min förra praktikant stövlar ut från lagret. Det var givetvis roligt att prata med båda två, så där inne var vi en bra stund. Eira fascinerades av sin nya "Glimmis" som hon fick leka med. Ja, det var faktiskt egentligen därför vi gick in. Någon har varit så skamlig och stulit från min barnvagn!! Chockerande säger jag! Vem gör något sådant? En reflex? Kom igen, då kunde du ju lika gärna tagit åkpåsen, eller varför inte vagnen?

Hursomhelst efter Pilutta och en sväng med Marie inne på Mary´s House strosade vi hem igen, Bebis sittandes på styret och matkassen åkandes i vagnen. Japp, hon vägrar sitta i vagnen ibland. Vi var nog en rolig syn vi två. Men det bjuder jag så gärna på. Eira var ju hel nöjd! 

På kvällen igår mådde jag verkligen som jag borde, efter att jag inte ätit ordentligt på flera dagar och ansträngt mig till max ändå. Hmm.. Det resulterade i att jag blev så yr, efter att jag ställt mig upp för fort, så jag trillade i hallen. Snurrig som man är. Pinsamt! Men vad som var ännu värre, var att jag i mitt svaga ögonblick fällde lite tårar över smärtan som uppkom i knäet. Då vaknar Eira! När hon hörde mig gråta, och hon var helt otröstlig. Hon grät helt hysteriskt. Det har bara hänt en gång innan, och det var också när jag grät. Det är verkligen lite underbart på ett tragiskt sätt att hon gråter när jag gråter. Min lilla tjej, hon vill väll inte att hennes mamma ska vara ledsen..






Idag har vi haft en fotosession där Eira har poserat som påsk kärring och resultatet blev underbart! Men dom bilderna visas inte förrän påsk! Skall ju bli en liten "Påskhälsning" till farmor/farfar och mormor/morfar. Men kan ju inte låta bli att visa hur söt hon var i sin nya mössa. Ah! Socker.



Kommentarer
Postat av: mormor Pia

hon e verkligen helt oemotståndlig det lilla grynet

många pussar blir det sen...efter magsjukan..hmm

2009-03-26 @ 10:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0