Babysim igen

Ja nu har det dragit igång. babysimmet! Första gången var igår, och eftersom det var ett tag sedan vi gick där, så var ju badbyxorna givetvis för små. Så på väg till simhallen fick vi lite små stressat springa in på Babyproffsen för att köpa ett par nya till Eira. Naturligtvis måste man ju ha ett par speciella byxor, här kan man inte komma med vad somhellst, nej dom är väldigt petiga Aqua barn, trots, som jag och Jennie sa, att det är ju egentligen simhallen i sig som borde bestämma vilka byxor som är godkända och inte. Men allt för att tjäna pengar. Men eftersom jag då var ute i sista stund, så hann jag inte beställa några från Aqua barn, så jag höll tummarna för Babyproffsen, och mycket riktigt hade dom dessa speciella superbyxor!

Eftersom jag ville komma ifrån det där lite stereotypiska tjejigt volangprydda rosa, så siktade jag in mig på ett par gröna fina med sjöjungfrur på. Men naturligtvis fanns ju bara exakt DOM, tjejigt volangprydda rosa i hennes storlek. Fasen. Min dotter är ändå 1 år nu, ingen liten bebis längre som bara vill ha volanger och rosa. (Trots att hon har mycket rosa kläder, men dom är liksom inte så larvigt rosa) Så det blev till att köra på det. Men vilken storlek skulle man ta då? Medium eller Large? Medium var för barn mellan 8-10 kg och Large var för barn mellan 10-12 kg. Eira väger 9,9.

Men dom är ju så petiga, att det måste sitta åt nästan så mycket så dom får märken på benen efteråt stackarna! Fast kostar en byxa 199 kr, så vill man ändå kunna använda den längre än 2-3 ggr, innan det är dags att köpa nya. Så jag tog Largen.

Svettiga rullade vi vidare bort mot simhallen med andan i halsen, typiskt mig att komma i sista sekund. Men Jennie och Morris mötte oss utan tillstymmelse till stress i blicken, så då kände jag ändå att allt var enligt schemat.

Nu var första gången barnen fick duscha innan simmet, eftersom dom kan gå, så jag och Eira tog en liten dusch tillsammans, och nu är det inte längre tårar när vi kommer in i omklädningsrummet, utan nu tycker hon verkligen att det är roligt!

Sen var det dags att plaska,dyka och leka i bassängen, vi flöt runt med gula flytande "ostbågar" och sjöng Jungfru Jungfru skär. Men när det kom till dyket visade Eira mer intresse för allt annat. det blev två kallsupar och lite lapandes av vattnet i bassängen. Men trots det gick vi därifrån glada, och jag tror att Eira tyckte det var kul att få plaska runt lite med sina två kompisar Morris och Filippa!


Eira har kommit in i 1 års trots, och spenderar väldigt mycket tid åt att ligga på golvet och skrika och gråta, tills hon inser att det inte är så mycket att skrika och gråta över, då bara ligger hon på golvet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0