The weekend

Har haft en helt fullspäckad helg, vilket känns väldigt roligt. Men tusan vad trött man blir! Kan väl kanske bero lite på att man är i åttonde månaden och inte riktigt kan hålla samma tempo som vanligt.

Jag, Tor och Eira var på tacokväll hos Petter och Linn i fredags. Eira ville mest bara ha tortillia chips, och pendlade som en skottspole mellan TV:n och chips skålen. Varje gång hon kom dit, tittade hon på mig, höll upp sitt lilla finger och sa: Bara en! Ja, visst. Men det kan man ju inte säga hur många gånger som hellst, då förlorar det ju liksom sin innebörd! Haha.. Gullet.

I Lördags vankades det Bröllop. Det var Tors gamla bandkompis som skulle gänga sig, och vi, CM, Johan, Henric och Victoria var bjudna. Jättekul att få träffa alla! Speciellt Henric och Victoria, som bor i Karlstad och som man inte träffar allt för ofta längre. Vi höll igång till ett tiden, och jag började väl känna att det var dags att ta tag i hemfärden, då jag hade ett par stycken att både hämta och lämna av. Det slutade med att vi två timmar senare hasade oss in i lägenheten, efter en väldigt annorlunda bilfärd hem.

Vi skulle vägen om Malevik och hämta sötaste Marie, som var på kräftskiva, när vi mitt på en mörk smal väg, bländas av något som ligger i diket. Det var en dräng full 17 åring, som hade kört i diket med sin moppe! Lille pojk! Han blödde om benen, och satt ordentlgit fast nere i diket. Så det blev till att hjälpa honom hem. Gud, han hade verkligen tänkt köra flera kilometer från Malevik till Billdal!! Jösses! Han hade änglavakt, det kan jag säga. Han var bara någon decimeter ifrån att ha krockat med en elledning, och det hade nog inte slutat så bra!

Så det var en trött mamma, som åkte och hämtade sin lilla Bibbi hos Momo och Moffa i söndags förmiddags. Men det var bara att ta nya tag, och ge sig iväg på lille kusin Noahs femårs kalas. Bra sätt att spendera en söndag på! Som avslutades med att Tor lagade vääääldigt god mat! Jag är lyckligt lottad jag ;D

Tänkvärt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0