Ilskepiggen och solstrålen

-sääää guuubaaaj to pååriiin rääään...stäääääj..

Så blev jag väckt i morse. Eira låg och sjöng på en av mina favorit låtar. Stay med Hurts. Vaddå spelat den mycket? Så fort den sätts på så säger Eira: mammas låt!

Ja, det var all sunshine till en början. Sen blev det ett sjujäkla liv, och Eira åkte in på sitt rum illa kvickt. Allt detta innan klockan slagit halv sju. Jippi!

Mitt i sitt utbrott lyckades hon så klart få väckt Lóa. Som var en riktigt jollrande solstråle. Och hon höll sig så också. Inga utbrott här inte.

Men så småningom svalnade även Eiras humör, och vi kunde som en happy family sitta tillsammans och äta frukost. Men jag har sagt det förr och jag säger det igen, det känns som att Lóa inte riktigt kommer få samma temperament som storasyrran. Hon är liksom lite coolare i humöret, och nöjd med tillvaron liksom. En av varje? Ja tack! Jag är ju så över glad ändå att Eira har sin personlighet, för jag tror det kommer gynna henne mycket i framtiden.





Hurts-Stay

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0