Det är bara snö hos mig..

Jag läste på Aftonblandets hemsida, att det inte varit så här mycket snö, som hållt i i sig så här länge på 50 år! Det känns ju faktiskt helt otroligt!! Man lyssnar på metrologer, som uttalar sig om att klimatförändringar gjort att vi förmodligen inte kommer att få se snö på många år, och så säger det bara boom! Så kommer det hur mycket som helst!

Jag är verkligen inte en av dom som brukar klaga över vädret vi har, oavsett om det är för varmt, regnigt, snöigt eller blåsigt. Men igår började till och med jag få nog. Jag och Eira gick en promenad hem till svärföräldrarna, och i pinig iskall vind halkade vi oss fram. Jag i mina tankar började dra paraleller med filmen Alive, när vi gick där som två eskimoer. Våren kändes som en avlägsen framtid, och det kändes som att vi aldrig skulle nå vårat mål.

Eira däremot är verkligen inte missnöjd. Hon sitter så snällt i sin vagn och nappar i motvind. Hon har även haft många glada dagar med sin Froggy pulka ute i snön, och jag är ändå väldigt tacksam över att Eira har fått uppleva en riktig vargavinter! För vem vet när det blir nästa gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0