Filminspelning och utelåst

Nu har min frånvaro från bloggen varit av en helt annan anledning än vanligtvis. Jag har nämligen jobbat med en kortfilm i tre dagar. Från söndag till tisdag, har jag sminkat och grejat. Har varit superkul!
Tror stenhårt på den här filmen ,och gillar den skarpt! Så tråkigt att det redan är över! Det varit verkligen  ett fantastiskt filmteam, och vi har haft så roligt! Många nya bekantskaper och kontakter har skapats. Kändes lite sad när vi var färdiga med sista scenen igår och allt började riggas ner. Tiden verkligen flög. Trots en arbetsdag på 14 timmar igår (!)
Hann med en liten avstickare till Marstrand i måndags också, för ett sminkjobb, som jag tog med finaste Alexandra på. Det var en riktigt rolig trip! Och jag hoppas att hon och jag kommer göra flera sådana sminkjobb ihop i framtiden.
Sist jag och Alex gav oss ut på en road trip tillsammans, var när vi skulle agera modeller nere i Båstad under tennisveckan. Vi skulle bli kroppsmålade från topp till tå, av en vad vi fick höra otroligt duktig konstnär från Stockholm. Platsen var hemma hos Ulf Ekberg, och hela Sveriges kändis elit var dit bjudna för fest. Där skulle vi stå, halvnakna och målade som två statyer. Lät ju rätt coolt tyckte vi, men det blev inte riktigt som vi väntade oss. Konstnären var en riktig skojare, och efter att jag hade blivit målad som en smurf med tvättbjörns ögon, så bestämde vi oss för att tacka för oss, och kasta in handduken. Så vi drog hem igen, med en riktig rövarhistoria i bagaget! Det är ju ofta dom man minns och skrattar åt, så här i efterhand!
Hur som helst igår när jag äntligen parkerat bilen och släpat ut min tunga make up väska, så finner jag mig själv utelåst ifrån Tors föräldrars hus, som vi för tillfället residerar. "Ring min mobil när du är utanför" sa Tor, och visst det gjorde jag. 24 gånger! Men, ack inget svar inte. Jag kände hur förtvivlan började ta över min kropp, när batterierna på mobilen visade starkt rött, och när jag efter att ha ringt, bankat och fört ett rejält oväsen i 40 minuter, fortfarande inte fick någon som hellst reaktion inifrån huset. Men så då, i den 41 minuten, då kom en sömndrucken kille ner och öppnade.
Thank god!
Nä, nu skall jag dämpa mitt choklad begär, och sätta igång att göra en kladdkaka.

Kommentarer
Postat av: Carro

Hej!

Men va d en inspelning på Kristinelundsgatan i stan!? körde förbi där igår när de höll på att plocka ut kameror o så! skoj!! kraam

2010-07-08 @ 15:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0