Kungsbacka runt..

Man kan ju tycka att bilen är ett bra knep, för att få barn att somna. Och visst, i kanske 90 fall av 100 så funkar det. Vilket jag hade hoppats på igår, när jag och Eira skulle bege oss hem, efter en härlig tacokväll hos mina föräldrar. Men ack nej, en pigg lite ilsken och gnällig unge, åkte Kungsbacka runt i 45 minuter utan resultat. Jag gav till slut upp. Kvällen jag hade sett framför mig med ett skönt skummbad, vattenmelon, senaste numret av Chic, kokostoppar och den nya Sex and the city filmen var som bortblåst.

Det blev till att tillbringa kvällen med att försöka få Eira att sova. Strax efter tio gav hon tillslut upp kampen. Och en trött mamma masade sig till soffan, utan det minsta sug på att se film, äta kokostoppar eller vattenmelon. Eller stryk det sista. Kokostoppar och vattenmelon är jag alltid sugen på, så det fick det bli. Filmen däremot åkte aldrig på, jag slö surfade på internet och sorterade kort istället. "Nalle Puh, typiskt" som Eira hade sagt. Men det blir inte alltid som man tänkt sig...

 

 

Så här skönt brukar jag dock ha det i min soffa. Med gosiga katter å annat gott ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0