Kylig promenad och kanelbullar.

När solen och en blå himmel, var det första jag såg i morse när jag vaknade, så börjar vårkänslorna rusa, och tankarna går omedelbart till utflykt och promenader. Så det var vad vi tänkte göra denna soliga dag. Väl ute på Fjärås Bräcka, var det inte så roligt längre. Pinande vindar och bitande kyla, fick oss ganska snabbt att vända efter en stunds promenad, och styra kosan tillbaka hem. Det blev en stund på en väldigt insnöad och isig lekplats istället.
Lite moloken över att det inte riktigt blev som jag ville, bestämde jag mig för att jag och Eira skulle baka bullar. Så eftermiddagen var ett enda stort virrevarr av pärlsocker, deg på bordet, och plåtar över allt. Resultatet blev super! Och Eira fick smaka på sin första kanelbulle. Likt en seriöst nerpundad kokain missbrukare, ville hon bara ha mer och mer, när hon väl hade fått smaka på dessa delikata kanelfrestelser. Det blev en ordentlig kamp, med en vild unge klättrandes frenetiskt på bordet, och en mamma som bestämt försökte på sin dotter att nöja sig med en och en halv bulle.
Peew! jag hoppas aldrig Eira blir beroende av någonting, för jeez hon skulle ju åka dit så lätt! Socker junkie på gång? Bäst att passa sig...
Eira i hennes dagliga outfit. Skorna (som hon tar på sig aaaaalldeles själv) och hennes plast hatt..Gullig eller?

Kommentarer
Postat av: mormor pia

Bara såååå underbar!!

2010-03-04 @ 21:36:53
URL: http://forthekix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0