Hånad av ett badkar.

Ja, det sista jag skrev igår kväll, i mitt tappra försök till en uppdatering (som sket sig, tycker jag själv) var ju att jag äntligen skulle krypa ner i mitt efterlängtade skumbad.

Så, Tor tappade upp ett varmt, härligt bubblande bad, undertiden jag ammade Lóis. Så passande, tyckte jag. Nu ammar hon lite, somnar och då kan vi passa på att bada lite. För sen var det dags för en tok viktig fotbollsmatch. (ja, det finns tydligen sådana)

Men, lillan var inte riktigt nöjd, och det slutade med att klockan tickade, vattnet var upphällt och väntade lockande på mig.. Och det fick vänta..tills jag till slut gav upp, och bestämde mig för att, med min förbannade smygande mjölkstockning, ta en tablett och gå och lägga mig jämte Pippi Långstrump (Eira sover jämt uppåner eller kors och tvärs) inne i sovrummet i stället.

När jag gick in i badrummet för att borsta tänderna, var det där. Skumbadet, fortfarande ljummet hånade det mig, och liksom knastrade lite lockande, och nästan log i mjugg åt mitt misslyckade bad försök.

Jag gav igen i morse, genom att ta en dusch i stället.



Så här kul vill jag också ha i badkaret!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0