Heliga söndagar.

Igår fick jag sovmorgon. Ja, alltså jag FICK det. Men det blev aldrig av. För när Eira slog upp sina små blå runt sju snåret, och jag med lite släpig röst säger till henne att hon skall väcka pappa. Så väcks visst hela familjen, och Lóa ville så klart komma upp och äta lite.

Men vad gör man?

Jo, man stoppar i den stora tjejen lite gröt runt åtta, drar på hela familjen lite kläder och ger sig ut på en morgonpromenad.

Vi började med att styra kosan mot stan, för att slänga i oss lite frukost. Och det blev en väldigt mysig sådan, med varm choklad och hela baletten inne på Majgårdens bageri.

Vi gav den snälla tanten i kassan en guld tia, tog med oss två frallor därifrån, och gav oss iväg mot ån och alla förmodat hungriga ankor.

Efter att ha bevittnat tjuvnyp, slagsmål och diverse andra mat gräl bland en hel hord av gräsänder, så fortsatte vi våran härliga morgonpromenad runt hela Kolla. Vi var ute i dryga 3 timmar, och det var otroligt härligt.

Det blev sedan en tidig middag hos Tors föräldrar, och Eira lekte och höll igång med farmor hela kvällen, och somnade så gott i bilen hem sen.

Jag kände mig otroligt hurtig igår och slängde ihop lite scones när vi kom hem, och så avslutade vi en väldigt härlig familjedag. Med thé, scones och för mig en väldigt skön massage och en Beck film. Heligt!




Så här arg kan man bli, när man inte får som man vill..


En lite gladare ankmatare






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0