Mamma dejt.

När man få barn för första gången, så ordnar MVC mammagrupper, som alla får lov att vara med i. Det är en chans att få lära känna andra mammor, som har barn i samma ålder som sin egen lilla plutt. När det var dags för mig och Eira, så bad jag min BVC sköterska att få hamna i en grupp där jag kände en mamma. Egentligen var det inte den gruppen jag skulle tillhöra, men det var inga problem att få byta.

Och OM jag är glad att jag gjorde det! Det var nämligen där som jag träffade min allra sötaste lilla Jennie! Och vad hade jag gjort utan henne i mitt liv nu? Nä precis! En annan skön böna, som fanns i gruppen var Bea. Och idag skulle vi tre träffas på en liten mamma dejt.

Så dom kom hem till mig, Bea med sin andra lilla unge (Liam) och Jennie med Morris. Så här spenderade vi förmiddagen, och jag bakade kladdkaka och scones som vi mös med i vardagsrummet.

Tänk, att för bara lite mer än två årsedan, så gick vi alla runt med gravidmagar, och nu sitter vi här med ytterligare två bebisar adderat i det lilla gänget. Häftigt!







Lilla Liam och Lóa gosade med Bea och Jennie i soffan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0