Okej sleepy..

Ett nytt fenomen..mamma har börjat somna..stenhårt... varje gång det är dags för Eira att sova. J, då slocknar jag. Pang boom på mindre än 1 minut ligger jag där och snusar.

Fenomen nummer två: Eira har börjat komma upp på kvällarna. Man hör hur någon öppnar sovrumsdörren ( och stänger den fint efter sig) sedan hör man små fötter komma springande i hallen. Och en nyvaken rufsig tjej dyker upp.
Detta hände i lördags.
Eira somnade så fint i bilen på väg hem från mormor och morfar. Och jag som skulle spendera hela kvällen själv med barnen, tyckte att kvällen inte kunde börjat bättre. Ljusen hann tändas, och jag hann ta första tuggan på min saltchoklad. Men när introt till "Så mycket bättre" rullade, så hördes dom små fötterna i hallen.
Sedan satt vi här..alla tre. Klarvakna, med en ledsen bebis, och efter några timmar, även en övertrött tvååring.
Vid tio fick jag in alla i sovrummet, och gjorde ett tappert försök att lägga Eira medan Lóa var vaken och ledsen. Men, det säger ju sig självt att det var lönlöst.
00.30 ringde jag desperat efter backup, som var här som tur var på två röda. Tor fick Eira att somna, och en timme senare sov även Lóa gott i sin vagga, och jag kunde äntligen sova.
Dags att ändra på dessa nya vanor?
Hos oss kan man sova och gosa på lite olika sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0