Vem behöver Jamie Oliver anyway?

Nej, vem behöver honom, när man har en alldeles egen mästerkock här hemma. Jag är så bortskämd! jag får inte bara lagad mat varje dag, nej utan jag får god och vällagad mat också! Här hemma är det sällan det blir korv med mos, eller köttbullar till middag, utan snarare Pasta med soltorkade tomater, hemmagjord pesto och mozarrella, eller en potatis och parmesan soppa med nybakat focaccia bröd. Ja, så brukar jag ha det.
Lite drömskt stod jag och diskade, efter att vi hade ätit en otroligt god hemmagjord pizza ala Tor, och tänkte att vi kanske skulle flytta till Italien och öppna en egen liten restaurang. Tänk vad mysigt. Vi kunde erbjuda en liten med smakfull kulinarisk upplevelse. Alltid ha nybakat bröd och eget vin från våran vingård. Restaurangen skulle givetvis ligga sammanlänkat med vårt bostadshus. Flickorna skulle komma skuttandes på landsvägen efter en dag i skolan och bli välkomnade av våra två hundar...
Varpå Tor frågade vad jag skulle göra då. Good point.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0