Dagen är gjord!

Tror knappast att jag är ensam om att bli helt förvirrad av det här med att ändra klockan. Vilket förövrigt är något man gör varje år, och ändå blir man helt virrig varje gång. Skall man flytta fram en timme? Eller bak? När ändrar man? Och har klockorna på datorn och telefonen ändrat sig själv? Ja, ni hajjar ju. Det är nog inte bara vi "blondiner" som har dessa funderingar, eller?

Jag vaknade i alla fall enligt den "nya" tiden, vid åtta i morse. Och jag måste säga att det var väldigt skönt att få sova lite längre än vanligt. Tor var en sådan gentleman, att han satt uppe med Lóa igår OCH gick upp med Eira tidigt i morse. Thank you lord! Mamma fick sin skönhets sömn, och blev genast en lite gladare och piggare version av sig själv.

Så efter frulle, skumbad med Eira, och bad i baljan för Lóa, så gav vi oss ut på en skogsprommis med familjen Wall. Det var väldigt härligt att gå ibland alla härliga orangea, gula och röda löv, och bara andas in frisk höst luft. Sen hjälpte det ju otroligt mycket, att jag hade en privat vagnputtare i alla uppförsbackar ( tack Linus ) Eira blev eld och lågor när jag sa att vi skulle träffa Morris och gå till skogen. Hon pratar ofta om att gå till lekplatsen i skogen. Tyvärr så slocknade hon i vagnen när vi väl var på väg dit. Man har ju inte riktigt hjärta att väcka en så trött tjej heller. Så det blev ju ingen lek på den lekplatsen för hennes del.

Däremot så tog vi en sväng ner till skogsalléns lekplats på vägen hem, vilket blev en stor succé, eftersom Eiras favvo dagis kompis Engla dök upp med tillhörande mamma. Så, där blev vi kvar i över en timme. Och Eira och Engla lekte och hade hur kul som helst. Tyvärr måste ju allt ta slut någon gång, och när jag insåg att klockan var två ( eller egentligen tre, eller hur tänker man nu igen ) och vi fortfarande inte hade ätit lunch, så var det dags att vinka hej då till Engla och gå hem för att smaska i oss mormors goda rester från gårdagens middag.

Nu har stålmans dräkten åkt på igen ( nya it plagget ) (och som svar på vart den är köpt, så är det leksaksaffären på Freeport, 99kr) och vi spränger trumhinnorna till ljudet av Super super superman, och Eiras dag är gjord efter att hon har fått leka med två av sina favvisar Morris och Engla!



Idag var det jag som var ute och cruisade med rymdskeppet, dock är bilden från i Onsdags..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0