Lóa är här!!

Som ni kanske har listat ut, genom min frånvaro. Så har lilla Lo äntligen tittat ut! Det var som både mamma och storasyster trodde! En liten tjej!

På något magiskt sätt lyssnade hon på vad mamma sa och kände i söndags, för på natten så gick vattnet! Vaknade runt ett av att vattnet gick, och efter att ha väckt Tor, så gick vi och ringde till förlossningen, som undrade om jag ville sova vidare och komma in vid tio på morgonen efter. Och det gjorde jag ju så tacksamt. Värkarna smög sig på under morgontimmarna, men jag lyckades ändå få sova till halv sju, då Eira vaknade och ville gå upp. Så då gick vi upp alihopa och ringde efter mormor, som skulle komma hit.

Vi gjorde i ordning det sista, och åt lite frukost, sen packade vi in oss i bilen, och åkte ner mot Varberg. ( dock något tidigare än vad vi behövt ) så vi åkte in till Varberg och Tor fick springa in och köpa senaste numret av Chic på Pressbyrån. (BB lektyr) När vi parkerat och började gå upp mot förlossningen började värkarna ta i lite kraftigare, och dom var ganska täta. ( mellan 5-3 minuter ) Vi fick komma in på ett undersökningsrum, men dom konstaterade med en gång att det var lika bra att jag fick komma in på ett förlossningsrum med en gång. Eftersom värkarna var så täta.

Så in på rum nummer tre, och ner i sängen för att mäta CTG. Där kontrolleras bebisens hjärtljud och man kan se hur värkarna kommer i intervaller. Så där låg jag en halvtimma. Vid elva tiden skulle barnmorskan undersöka mig, och se hur öppen jag var och då kände jag att det var dags att börja med lite lustgas. För jag hade bestämt mig innan, att jag inte ville ha någon annan form av bedövning eller smärtlindring. Så elva sattes lustgasen in, barnmorskan konstaterade att jag var öppen 7-8 cm, och att det här nog skulle gå undan. Jo visst gjorde det det!! En timme senare var jag öppen 10 cm och krystvärkarna började komma.

12.21 föddes lilla Lóa efter 20 minuters krystarbete. Och guuuud så fin hon var!! Och mamma och pappa var så lyckliga!

Fick verkligen en dröm förlossning, 2,5 timma och inte behövde jag sys heller! Dessutom kom moderkakan som den skulle ( till skillnad från Eiras 33 timmars långa förlossning, där moderkakan inte ville komma, jag förlorade hälften av blodet jag hade i kroppen och höll på att stryka med ) Det var verkligen en otroligt häftig upplevelse! Och efter en dusch och lite fika på förlossningen kände jag att jag ville åka hem! haha! Jag gillar inte BB!! Det är så tråkigt att bara ligga där. Men men, för bebisens bästa blev det att jag stannade 48 timmar i alla fall, så alla undersökningar kunde göras osv.

Men nu är vi alltså hemma, Lóa är underbar och jag går bara runt i en fullkommligt rosa bubbla! Med min underbara sambo och mina två prinsessor!!!















Kommentarer
Postat av: mormor Pia

Heelt underbar..med lika söt liten pussmun som storasyster Eira..pussar

2010-10-15 @ 18:56:49
Postat av: Marie

Ett stort stort grattis!

Vilket litet mirakel :)

2010-10-15 @ 19:08:43
Postat av: mormor Pia

Heelt underbar...lika söt pussmun som sin storasyster Eira..Pussar

2010-10-15 @ 19:37:19
URL: http://forthekix.blogg.se/
Postat av: Kristin

Älskade Kicki!!!!

Stort grattis och välkommen lilla Lóa, vilken lite guldklimp (klart det blev en tjej).

Du är en hjälte Kicki!

Längtar efter och ses och lukta på min nya lilla kompis!

KRAMAR

2010-10-15 @ 19:45:36
Postat av: jeanette

va underbart Kix, såååå fin är hon lilla Lo'a <3 och du ser strålande vacker ut på bilderna med!!! Grattis

2010-10-15 @ 19:52:31
URL: http://metrobloggen.se/
Postat av: Sanna

Nä men får man gratulera till lilltjejen. Va skönt att allt gick så snabbt och bra =)

Kram kram

2010-10-15 @ 20:12:50
URL: http://mammasanna.blogspot.com
Postat av: Ida

Stort grattis till er lilla tjej!

Blev alldeles pirrig när jag läste och såg dina bilder.

I februari är det förhoppningsvis dags för vår bebis att se ljuset på Varbergs BB.



Lycka till med allt och grattis igen!



2010-10-16 @ 17:35:06
URL: http://idabengtsson.se
Postat av: Madde

Läste precis din blogg och det slutade med lite tårar i ögonen. Underbart att det blev en bra förlossning och grattis till underverket. Själv har man en del veckor kvar att vanka rundor till att barn nr 4 tittar ut.



Trevlig helg på er och tack för att du delade med dig av din dag på förlossningen.



// madde

2010-10-16 @ 18:03:29
URL: http://framtidsplaner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0