Upp å nicka Sockerdricka!

Mamma!!!

-Snark..

MAMMA!!!

-mmm..

MAMMA GÅ UPP!

Varför aldrig börja morgonen med: Pappa, gå upp!

Varför är han inte lika rolig att väcka som jag? Kan det vara för att han har en förmåga att sova sig igenom möjliga Kärnvapen attacker, Bombningar, Orkaner, Vulkanutbrott, ja nämn vilka krig eller naturkatastrofer eller andra högljudda, förmodade väckarklockor som helst. Ja det kan man ju spekulera i varför alltid det är mamma som skall upp upp upp!

Men väckt blir jag, varje morgon av en solstråle till väckarklocka, sisådär runt sex, sju tiden. Det är ju svårt att vakna på fel sida när världens sötaste tvååring yttrar dom där i och försig något smärtsamma orden: Gå upp.

Men, som tur är accepterar hon ändå att mamma ibland vänder sig mot sin lilla solstråle och säger: Väck pappa istället. Ja, då gör hon så gott hon kan, och i dom flesta fallen så lyckas hon få upp sin döve svårväckte far ur sin koma. Det hände i morse! Jippi tänkte jag i en halv sekund, tills jag insåg att Lóa förmodligen skulle vakna inom den närmsta stunden, och min "sovmorgon" skulle sträcka sig till sjusnåret...

Men men, lite sömnbrist kan man faktiskt leva med. När man kommer upp lite surmulen och hittar ett par glada fnattar som dansar runt och busar och sjunger, samtidigt som det görs frukost i köket. Jag ( surmulen ) försöker få Tor ( hattifnatten) att tona ner sitt morgonhumör lite grann, eftersom det påminner mig om en Duracell kanin på tjack. Lite sårad försöker han få mig på gott humör, men nej, det bet inte riktigt. VA? Vänta lite..

Så här brukar det ju faktiskt inte vara! Det är ju JAG som brukar vara solstrålen på morgonen, som hoppar, dansar och sjunger med solstråle storlek small i köket! Vad hände?

Ja, som tur är insåg jag ju detta, innan det var försent och krig utbröt. Så nu skall jag sudda sudda bort min sura min och passa på att vila i..damn it 5 minuter, innan Hoppis och Skuttis är slut, och huset blir fullt och levande igen.

You got to love it!



Pajas pappa och ballerinan påväg till Hoppis och Skuttis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0