Jämförelser

Jag var hos min BM i Torsdags, och vi gjorde alla dom vanliga sakerna. Mätte magen, lyssnade på hjärtljud, tog blodtrycket och pratade lite om den kommande förlossningen. När jag sist vägde mig, så hade jag gått upp 13 kilo, vilket fick mig att börja tänka på hur det var när jag väntade Eira.

Allt som allt gick jag upp 14 kilo med henne, och jag började fundera på hur lika dom här två graviditeterna faktiskt har varit varandra. (Borsett från en helvetisk ischias värk, som jag inte hade sist)

Så här ser det alltså ut. Gravid med Eira: Cravings på apelsinjuice (endast tropicana smooth style duger) kokostoppar, fetaost, vattenmelon och chokladdoppade russin.

Gravid med lilla Lo: Cravings på apelsinjuice( också här endast tropicana smooth style, börjar seriöst gråta om någon annan införskaffats) kokostoppar, fetaost, vattenmelon och nötcremé.

Gravid med Eira: Foglossning från vecka 16, illamående fram till vecka 13-14, total viktuppgång 14 kilo.

Gravid med Lo: Foglossning från vecka 12(!!) illamående fram till vecka 14, hitills viktuppgång 13 kilo.

Sen bad jag BM att skriva ut min journal från graviditeten med Eira, och då kunde jag läskigt nog konstatera, att i exakt denna veckan så, mäter magen precis 33 cm på båda bebisarna, hjärtljuden var exakt 145 på båda, och jag hade gått upp 13 kilo (!) Lite läskigt att det är så lika!



Eira i magen



Lo i magen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0