Kom an kom an pirater!

Hört från köket: -Jag, kommer snart min lilla älskling (pappan)

Hört från barnrummet: -Jag är inte älskling, jag är Sjörövarfabbe! (barnet)

Det är det nya nu. Eira har fått pippi på Pippi, eller ja, inte så mycket Pippi i allmänhet, utan snarare en teaterföreställning av Pippi i synnerlighet. Den sitter hon och tittar på om och om igen. När piraterna kommer inglidandes på scenen i en båt, och sjunger: Raj daj daj daj daj daj daj daaaaaaa. Då står Eira med ena benet upp på sängkanten och armen höjd i skyn greppandes ett osynligt svärd med handen, och sjunger med. Hööröva fabbe fajfass faaaj. Love it!

Förresten så önskar hon sig ett rosa sjörövarsvärd i födelsedagspresent. Hmmm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0