Chocolate chip lavender cookies

Okej okej, jag vet hur det ser ut! Som att det håller på att bli värsta bak och matbloggen. Men liiite bak och liiiite mat kan man väl ha med, om man försöker att inte göra det så cheeesy? Jag säger ja! Och bestämmer att det är okej.

Så här kommer receptet på dom goda kakorna jag precis bakade.





Ca 24 kakor

Chocolate chip lavender cookies
150g Smör
3 3/4 dl Strösocker
1 tsk torkad Lavendel
2 Ägg
1 tsk Vaniljsocker
1 tsk Bakpulver
1 1/4 dl Kakao
2 1/2 dl Vetemjöl
100g hackad Mörk choklad

Gör så här
Vispa smör, socker och lavendel ljust och fluffigt. Vispa i ett ägg i taget. Sikta samman de torra ingredienserna och vänd ned i smör och sockersmeten. Rör i den hackade chokladen och rulla till 24 lika stora kakbollar. Lägg kakorna på bakplåtspappersklädd plåt, 6 kakor per plåt. Baka i 180 grader ca 10-12 minuter. Låt kakorna svalna på plåten och förvara sedan i en lufttät burk upp till 1 vecka. Går utmärkt att frysa.

Recept från: Kalasgott!

Kommentarer
Postat av: Ewa

Stort tack för att du hade receptet i din blogg! Jag hade klippt ut detta ur Amelia och duktigt laminerat och hålat alla mina recept och spiralbundit dem... men hålen hade hamnat precis på ingredienslistan! Typiskt!

2012-02-18 @ 11:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0