Vilken härlig dag!

Måndag och Tor har skoldag. Dvs, att jag är ensam med två små bärfisar, och allt vad det innebär. För att komma ur lägenheten brukar det generellt ta runt två timmar. För först är det frukost till Eira och mig själv, amma bebis, ta på båda barnen nya blöjor och kläder. Kamma hår och borsta tänder, slänga på lite smink och kläder på mig själv, och sedan är det det eviga tråcklandet med att få på Eira overall och skor.

Ja, få inte panik av att läsa det här, det brukar ändå gå rätt smidigt, och när man väl har rutinen inne så kan det t.o.m gå så bra som i morse. Vi var klara på en timma och en kvart! Och då hann jag även diska och bädda sängen! Så 9.20 var vi på väg i bilen till mormor. Där Eira fick leka en stund, medans jag och Lóa bebis var på Yogaroom och testade på lite babymassage. En mycket mysig stund fick vi, bebis och jag.

Sedan hämtade vi upp Eirisen och tog oss hem till Ylva och Meya. Sötaste Eliza var också där, så vi hade en otroligt mysig dag alla sex tjejer. Ylva lekte med Eira, som fick måla med vattenfärger och var helnöjd. ( Hon har nog förtjusat sig lite i Ylva tror jag, -Älva Älva kom! Du får också följa med! Låter det ) och vi åt en jätte god lunch och bara mös.

Precis så skall en dag se ut när man är mammaledig!

Tack alla fina flickor för en härlig måndag!


Förresten!  Detta kom Eira hem med från dagis härrom veckan. Gud så stolt jag blev över
min lilla tjej! Hjärtat värker av lycka när jag ser så fina saker hon har gjort, och självklart
kom det en liten tår när jag plockade upp dom ur påsen. Jösses unge vad du gör med din
mamma!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0