Hettie och Harriett

rom dagen var Linnéa och lilla Hedvig nere i Kungsbacka och hälsade på. Vi gick där med varsin barnvagn, med tre små flickor i respektive vagnar. Helt otroligt egentligen! Vi bytte ut våra skolväskor mot skötväskor och freestylen (ja, jag menar freestyle) mot varsin iphone. Och våran lilla duo, har utökats med tre härliga tjejer. Det är verkligen en ny era i våran vänskap, och jag kan inte tro annat än att vi och våra små töser kommer ha mycket roligt ihop framöver.
Dom två virrehönorna, Hettie och Harriett som Linnéas fina mamma brukade kalla oss, vi hittade på så mycket galna grejer ihop. Bakade bullar mitt i natten, klädde ut oss i knasiga kläder och tog moppen hem till en vän tidigt på morgonen, för att gratta henne på födelsedagen. Vi gick till konstlektionerna med varsin hörlur i örat och lyssnade på soundtracket till "The Crow", vi försökte köpa folköl på falskleg och smygsnusade baksnus ( som vi somnade med..usch)
Eller då det blev dags för Linnéa att gå ner för altargången, när jag stod nyförlöst som tärna (skulle varit höggravid, men Eira tittade ut 10 dagar innan BF, och var bara fem dagar på bröllopet) utanför kyrkan och upptäckte att hon hade glömt sin brudbukett. Vi har så mycket roliga minnen ihop, och självklart kommer vi skapa massor med nya, och kanske skratta åt våra små tjejers busiga upptåg.

Kommentarer
Postat av: Josefin - Melwins mamma

Gud vad mysiga bilder!

2011-07-20 @ 14:16:08
URL: http://melwinojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0