strand, moln, lek, grill och tårar

Så kan med några få ord sammanfatta våran gårdag. Men det är kanske lite tråkigt att bara skriva det. Så jag väljer att utveckla det hela lite grann. Vi har ännu inte hunnit med något riktigt strandhäng i sommar, så vi tyckte att det var dags för det, som igår. Tyvärr när vi väl kom fram till sanddynor och salta bad, då var himmelen täckt av moln och vattnet var inte så inbjudande i sin mörkblåa ton.

Jag och Eira sprang i en stund trots moln, och kom sedan upp med hackande tänder, och jag drog paralleller till scenen i "Vi hade i alla fall tur med vädret", ni vet. Efter lite på och av väder, beslutade vi oss för att åka hem. En glass på vägen, lite lek hemma i farmor och farfars hus, och sedan var det dags att åka till Jennie och Linus för en grillkväll.

Kvällen var perfekt, och barnen lekte så himla fint. Tills vi upptäcker att båda två ligger och drar i samma leksak, och tårarna sprutar. Det är alla föräldrars "que" på att det är dags att åka hem.





Kommentarer
Postat av: Fru Lundin

Hej! Ville bara tipsa om en fin tävling på min blogg. Du kan vinna ett helt set med smycken från Miss Dee.

http://frulundin.blogspot.com/2011/07/tavling-hos-mig-med-kanon-vinst.html

2011-07-07 @ 22:42:17
URL: http://frulundin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0