Allra käraste syster

Min fantastiska, vackra, underbara fina storasyster väntar sitt första barn. Och jag väntar mitt första syskonbarn! Det är faktiskt något helt magiskt! Hon vet ju redan hur det känns det där med att vara moster. Och vilken moster hon är sen då! Eiras stora idol kan man säga. Hon älskar sin moster Linda.

Speciellt är det, att man känner ett sådant otroligt starkt band till någon annans barn, någon som man själv inte bär i sin mage, men som på något sätt ändå känns som en del av sig själv. Det är ju min systers lilla bebis! Och jag skall göra allt i min makt för att skämma bort och älska den ungen lika mycket som min syster har brytt sig om och älskat mina små tjejer.

Jag har verkligen längtat efter detta ögonblicket, när vi två systrar kan gå på vagnspromenader tillsammans, åka till djurparken, hjälpas åt med varandras barnkalas och diskutera sömnlösa nätter ihop. För att inte tala om dom barnfria kvällarna med drinkar och weekendresor ihop. Eller till och med en vecka själva med barnen på något roligt Bamse hotell någonstans i världen. Äntligen kommer den lilla ungen, som om det ens är möjligt kommer föra oss ännu närmre varandra (tror knappt det går) Och jag är så förväntansfull och längtar så otroligt mycket efter mitt lilla extra barn! Och jag vet av hela mitt hjärta att Linda kommer bli en helt fantastisk underbar mamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0