En hjälpsam hand

Gång på gång blir man förundrad över hur underbart det är med syskonskap, och hur det på olika sätt visar sig. Genom att beskydda varandra från andras dumheter, att ge sitt syskon något som man själv kanske gärna vill ha, men dom vill ha mer (Min storasyster gav alltid med sig när jag började pipa över någonting)

Man finns helt enkelt för varandra i vått och torrt, och det är ett band två människor i mellan som faktiskt ingen kan komma imellan.

Det fantastiska får vi uppleva nu. Eira är en helt otrolig storasyster!

Som ger lillan nappen när hon är ledsen, stryker henne över kinden och torkar bort tårar, hon säger till mig vad hon tror Lóa vill, skyddar henne från dumheter och pussar henne alltid godnatt. Och inte minst det fina jag fick uppleva idag.

Hon hjälpte henne knyta skorna.

Eller, försökte hjälpa henne i varje fall. Men trots att hon inte ens själv lärt sig att knyta sina skor, så skall hon hjälpa sin lillasyster. Jo, mitt hjärta slog dubbla slag och jag fick en klump i halsen av stolthet och kärlek när jag såg det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0