Garden State

Okej, det är runt februari-mars, året är 2005. Det regnar ute. Jag ligger i mitt flickrum hemma hos mina föräldrar och lyssnar på musik när min ljusblåa Siemens telefon plötsligt ringer.

-Titta ut från ditt fönster. Säger röster i luren, som får mitt hjärta att slå dubbelvolter när jag hör den.

Jag tittar ut och där står han i regnet.

Han kommer snabbt in i värmen och in i mitt rum med hallonröda väggar och massa bandposters. Där han visar upp två zoo klubbor och en hyrfilm från Hydro han har tagit med sig.

-Tänkte att vi kanske kunde se en film.

Ja, mer behövdes inte. I´ve been hooked ever since. Både i pojken med zoo klubborna, filmen och soundtracket. Och allt detta har sedan dess varit definitionen av oss.

Häromdagen såg vi den igen, och känslan från den regniga kvällen 2005 infann sig direkt.

Garden State är det jag pratar om, och har ni inte sett den så gör det! Man kan säga att Natalie Portman fick både karaktären Andy och mig att börja lyssna på The Shins. Helt magiskt!









Kommentarer
Postat av: Lina

Det var längesedan man såg den, kanske dags att se om =)

2012-02-22 @ 20:00:08
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0