En dag i skogen

Igår var en riktigt solig, härlig men kall dag. Vi tog en vagnspromenad upp i skogen där Linus hade startat en eld på lekplatsen och var i färd med att grilla korv. Barnen lekte och mumsade på korv runt elden, och jag, icke korvätare som jag är, hade fuskat och köpt med mig en veggieburgare från grillen vid oss.

Visst var det en skön förmiddag men kallt var det. Så det var rätt skönt att komma in och värma tårna efteråt.

Men påminner mig själv om att det är så mysigt att hitta på saker med barnen, när man ser hur det riktigt tindrar i ögonen på dom över alla skojigheter. Önskar man kunde ha roligt jämt! Slippa alla skrik, bråk, hot, protester och allt annat som tyvärr upptar alldeles för mycket tid om dagarna. Man kan ju trösta sig med att det inte är det man kommer minnas från småbarnsåren utan just sådana här tillfällen när man satt i skogen och grillade korv med sina små kottar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0