Har du blivit bjuden på prinsesskalas någon gång?

Det har jag.

Härom kvällen var jag och Tor riktiga super föräldrar, och verkligen lekte så det stod härliga till med tjejerna. Först ville dom bara ha med bästa buspappan, och smidde hemliga planer bakom stängda dörrar till det rosa flickrummet.

Sen fick jag ett brev: Du är bjuden på kalas stod det.

Alla gungande och hoppande hästar var där, likaså dockorna, för att inte tala om dom busiga bandit brudarna, och så pappa då förstås. Alla hade dom halsband, tiaror och andra attiraljer på sig, ( som brukligt på prinsesskalas ) och det serverades tårta och kaffe.

Sedan spelade vi prinsess memory och Eira spöade mamma varje gång. ( Jag hade en liten gangster som gömde korten i mitt lag, Eira hade pappa. Eller rättare sagt: pappa hade Eira )

Man märker verkligen hur mycket barnen uppskattar när man går all in och leker med dom så mycket. Inte lika lätt att komma ur det följande kväll dock, när orken inte riktigt räcker till.

Men bullar, bad och barbie funkade rätt hyfsat det med!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0